skip to Main Content
De Ce Se Arde Greu Grăsimea De Pe Burtă (Partea 2)

Despre alaiul ce însoţeşte grăsimea de pe burtă şi o ajută să tot prospere, am discutat în prima parte a acestui articol: https://scoaladeslabit.ro/grasimea-de-pe-burta-p1

Dar cum burta este strângătoare..şi la propriu şi la figurat, prietenii pe care îi adună nu se opresc la cei enumeraţi în materialul precedent. 

Sunt câţiva prieteni mai discreţi vederii, dar cu greutate în acest joc al lui “avem burtică, ce ne facem?”

Or fi berea şi zahărul, prăjelile şi sedentarismul, prietenii zgomotoşi ai burţii, pe care îi ştie toată lumea, dar deshidratarea este acel prieten tăcut, din umbră, dar care decide mersul lucrurilor. 

Tot ce înseamnă reconstrucţie sau distrugere, vindecare sau îmbolnăvire, energizare sau epuizare, începe şi se sfârşeşte cu apa.

Cum aşa?

Tot ce se întâmplă în organismul tău are drept scop supravieţuirea ta, iar corpul este nevoit să joace şah cu tine.

La orice comportament de-al tău care nu serveşte acestui scop, corpul va veni cu o mutare care să compenseze neajunsurile create de tine.

Iar hidratarea este un neajuns greu de combătut, dovadă că un om poate rezista zeci de zile fără de mâncare, dar fără apă, orizontul său nu trece de 3 zile. 

Făcând un joc de imaginaţie, cum se desfăşoară lucrurile în casa ta, fără apă? Poţi găti? Poţi curăţa casa? Poţi hrăni familia? Cât de repede se deteriorează şi complică lucrurile? 

La fel se întâmplă lucrurile în organismul tău. 

Apa este intermediarul tuturor proceselor în corpul tău

Hidratarea constantă, în jurul a 33 ml per kg corp, este modul tău de a “plimba eficient materia în organism”, de a aduce şi integra ce este nou şi folositor în corp şi de a spăla prin urină şi transpiraţie reziduurile şi toxinele produse de metabolism sau aduse din exterior. 

Un corp deshidratat este o maşină care merge cu frâna de mână trasă. Procesele merg “bară la bară”, iar reziduurile metabolice se adună accelerat. 

Un corp ce nu poate spăla eficient reziduurile prin urină din motive de deshidratare, va transforma cu uşurinţă carbohidraţii şi grăsimile…. în grăsime, deoarece metabolismul va fi frânat (adaptare la deshidratare), toxinele acide vor fi depuse în cantitate mai mare în ţesutul adipos doar pentru că nu pot fi eliminate eficient prin urină, iar inflamaţia la nivelul burţii se va accentua….prilejul perfect pentru a tampona această inflamaţie cu…altă grăsime. 

Ţesutul adipos din jurul burţii va deveni proverbiala debara în care înghesui vrute şi nevrute, pentru că nu ai timp de ele şi nu te înduri să le arunci (în cazul de faţă, nu ai apă împreună cu care să le arunci).

Deci hidratează-te cu sfânta aqua chioara, nebulbucată, neîndulcită, ne-nimic. 

Apă simplă, plată, împărţită frăţeşte peste zi: 500 ml la trezire, aşa, de “bună dimineaţa, sângele meu, hai să te fluidizez mai bine”.

Apoi încă 500 ml până la prânz, să îţi ţină mintea trează şi limpede. Vorba ceea, să îţi ajute memoria şi să îţi aminteşti iar de apă, mai după orele amiezii.

Fă o pauză de 2 ore după prânz, iar apoi împrieteneşte-te din nou cu apa, încă un litru până spre culcare. 

Să îţi cinsteşti corpul şi sănătatea cu un flux constant de apă, de dimineaţa până seara, pentru ca totul să se întâmple cu fluiditate.

Un alt “îngrăşământ” de soi pentru burtică, de data acesta alunecos şi pur personal este stresul. 

Dacă la alimentaţie ştii care este calea (de s-ar da voinţa asta din cale), dacă la sport poţi crea ferestre de oportunitate, gestiunea stresului este o cu totul altă poveste.

Oricât aş vrea, aici nu mă pot erija în vreun ghid la modul general. Doar întâlnirile 1 la 1 oferă cadrul propice pentru a apuca acest taur de coarne. Dar te pot încuraja să insişti în a crea şi găsi breşe în stresul din viaţa ta, ele există, la o privire mai hotărâtă şi mai atentă.

Orice metodă găseşti de a tempera stresul, de a aduce un strop în plus de linişte interioară în tine, este binevenită. 

Stresul face parte din semnalele care suprascriu orice alt proces în corp, deoarece este cel mai strâns legat, dintre toate, de instinctul de supravieţuire. 

Vorba ceea, ce şansă ar avea o căprioară să se salveze, când dă faţă în faţă cu lupul, dacă ea nu se stresează şi rămâne zen, păscând tacticos un colţ de iarbă?

Stresul nu negociază. Stresul acţionează 

În corpul tău, un semnal de stres este un semnal de “prioritizează procesele care asigură supravieţuirea şi pune pe pauză orice nu are legătură cu asta”.

În starea de stres, este mai rapid să arzi glicogen decât grăsime, astfel că grăsimea…poate să aştepte.

În starea de stres, avem nevoie de combustibil rapid în sânge, iar hormonii stresului, adrenalina şi cortizolul, vor fi implicaţi în a-ţi creşte glicemia, pentru a putea hrăni inima, muşchii, creierul (atenţia, capacitatea de procesare rapidă a informaţiei, mirosul, văzul), pentru a-ţi maximiza şansele de supravieţuire.

Ce contează că tu doar te stresezi la birou sau căutând loc de parcare?

Cum spuneam, stresul nu negociază, stresul acţionează. 

În timpul stresului intens, nu avem timp de digestie. Digestia poate să aştepte “până pleacă lupul”, până se potoleşte semnalul de stres. 

Doar că în această aşteptare, mâncarea fermentează şi produce balonare şi inflamaţie.

Iar unde vezi inflamaţie abdominală, vezi o invitaţie deschisă către depunerea de grăsime în această zonă.

Fii încăpăţânat, fii hotărât şi oportunist cu fiecare ocazie de a te relaxa şi de a simţi că mai trăieşti şi pentru tine.

În stres, orice surplus caloric se duce cu uşurinţă în grăsime, via excesul de cortizol.

În starea de relaxare, grăsimea este combustibilul de elecţie, regenerarea este în toi, iar imunitatea sus pe metereze. 

Relaxarea este un muşchi care se lucrează…azi un minut, mâine două, poimâine poate nouă.

Grăsimea este o consecinţă, iar tu, ca om doritor de a rezolva această problemă….adresează cauzele. 

Nu te gândi “cum dau jos burta?”, că te lupţi cu morile de vânt.

Gândeşte “cum destram eu gaşca de cheflii care pun umărul la această operă de artă?”

“Cum destram alimentaţia acidifiantă şi proinflamatorie?”

Aducând zilnic în alimentaţie fructe şi legume proaspete şi nuci şi seminţe crude şi apă plată din belşug, iar în acest fel, alimentele procesate şi grele, nu mai au atât de mult loc în meniu. 

Este despre procente, nu despre stricteţea lui “alb sau negru”.

“Cum destram sedentarismul care potenţează depunerea de grăsimi pe burtă?”

Începând ziua cu mişcare: chit că sunt doar 5 minute de încălzire, la început, ca să nu sperii creierul cu atâta dinamism. Iar de acolo….cu răbdare şi cu hotărâre, tot creşti. Mai puţin în burtă…aceea va scădea. 

Sportul şi burta nu pot ocupa acelaşi loc, sunt antagoniştii perfecţi. 

Cultivă-ţi spiritul sportului şi grăsimea de pe burtă va rămâne fără susţinători şi va pleca, cm după cm.

“Cum destram alcoolul, zahărul rafinat, prăjelile?”

Prin înlocuire, progresivă, cu alimente integrale, curate, antiinflamatorii. 

Nu totul trebuie să aibă gust de pizza. Până şi gustul se educă, dă-i un pic de timp şi insistă. 

“Cum destram stresul?”

Ducând atenţia zilnic pe ceea ce vrei să creşti bun în viaţa ta. Pentru că unde duci atenţia, duci energia. Iar unde duci energia, duci combustibil şi material de schimbare în bine. 

Când te focusezi pe tine….tu creşti. Când te focusezi pe probleme…problemele cresc. Acum mai citeşte o dată.

Slăbește Simplu și Autentic

Primești GRATUIT pe e-mail, cursul de 10 zile ”Slăbește Simplu și Autentic”, imediat ce te abonezi.

Powered by ConvertKit

De ce se arde greu grăsimea de pe burtă (Partea 2)

Back To Top