skip to Main Content
Cum Să Nu Mai Pierzi Controlul La Mâncare în Weekend?

Ha, bună gluma! Şi noi când mai trăim? 

Şi totuşi, mâncatul necontrolat din weekend este cel mai abil sabotor al visurilor de siluetă, pentru foarte mulţi oameni.

Weekendul şi seara.

Oare dacă facem un concurs, care dintre cele 2 câştigă? La tine care câştigă?

Glumă, glumă, dar există soluţii, există căi prin care să corectezi eficient acest comportament şi să aduci înapoi acasă voinţa, de pe meleagurile unde a fugit 🙂

Eşti dispus să munceşti un pic cu tine pentru asta? Pentru că există o vorbă… dacă vrei să se schimbe ceva, ceva trebuie să se schimbe 🙂

Ştii de ce scapi caii la mâncare? Pentru că mâncarea este plăcere. 

Că eşti fericit sau singur, prea ocupat sau prea plictisit, prea obosit sau fără de stare, mâncarea e mereu acolo lângă tine şi a fost din ziua întâi, de la primul tău gângurit de bebeluş.

Dar una este sa mănânci pentru a trăi şi alta este să trăieşti pentru a mânca. 

Deunăzi îmi scrisese o clientă, care se descurcă foarte bine cu slăbitul, că nu ştie exact când s-a produs schimbarea, dar că acum simte cu adevărat că mănâncă pentru a trăi şi nu invers. 

Doina îmi zicea:

“nu ştiu cu exactitate, această constatare nu am făcut-o de mult timp, pentru că la început a fost disciplină cu carul la mijloc, dar acum am ajuns aşa din pricina psihicului cred, care a învăţat noua “autostradă comportamentală” 😅 vorba Ramonei. De aici cred că vine această relaxare şi detaşare faţă de ce nu e ok … îmi face plăcere să îi dau corpului ceea ce ştiu că iubeşte. Am trecut şi la un alt nivel pe toate planurile, iar plăcerea creată de mâncare e ceva inferior … cam aşa ceva percep.”

Doina tocmai ţi-a oferit reţeta pentru a te detaşa de mâncare. “Îmi face plăcere să îi dau corpului ceea ce ştiu că iubeşte”. Atitudinea aceasta schimbă totul.  

Dar trebuie să îţi doreşti.  

Trebuie să îţi doreşti această schimbare atât de mult, încât dacă te întreb “vrei să acţionezi, să faci ceva în privinţa asta acum”?”, tu să răspunzi pe nerăsuflate “Da!”

Nu contează că e seară, nu contează că e weekend. 

Iar dacă nu mă crezi, hai să dăm timpul înainte până la primul weekend sau până la cină, când eşti doar tu şi nimeni să te controleze. Dacă te întreb în acel moment, dacă tu vrei să faci ceva în privinţa mâncării şi a siluetei o să spui “Da, dar nu chiar acum. Vreau, dar nu în secunda asta. Pentru că…”

Şi vei avea motive. Motive există mereu şi mereu sunt de înţeles:  oboseala (în primul rând psihică), starea emoţională, plictiseala,  tabietul de a mânca pe săturate, faptul că ceilalţi de lângă tine mănâncă “normal”, faptul că priveşti regimul ca pe o pedeapsă cu care nu eşti de acord în acel moment, şi tot aşa. 

Cum ieşi din acest cerc vicios? Tot în citatul de mai sus ai răspunsul 🙂 

La început a fost disciplină cu carul”.

La început este disciplină cu carul.

Disciplină înseamnă să vrei şi să faci astfel încât să faci.

La început trebuie să îţi organizezi din timp mesele. Să ştii exact ce vei mânca diseară sau în weekend. 

Pregăteşte-ţi pe listă, micul dejun, prânzul şi cina, tot ce trebuie să ai în casă în weekend încât să reuşeşti. 

Nu merge cu “lasă că văd atunci”, pentru că istoria a dovedit că vezi doar firimituri multe în farfurie, şi numai după ce ai mâncat. 

Inerţia şi obişnuinţele sunt cele mai grele lucruri de schimbat. Deoarece sunt comportamente autoîntreţinute.

Ca să schimbi comportamentul alimentar din weekend, trebuie întâi să ieşi din zona ta de confort şi să acţionezi împotriva plăcerii tale.

Nu degeaba se spune că zona de confort este un spaţiu minunat,  dar nimic nu creşte vreodată acolo. 

Cât timp cauţi soluţia uşoară de ieşire,  rămâi pe loc. 

Exact ca în slăbit.

Cât timp cauţi soluţiile rapide de slăbit, care să te salveze de mâncat mai altfel, de mişcare, de răbdare, rămâi pe loc.

Comportamentul se schimbă prin acceptarea disconfortului de a face altceva. 

De a mânca altceva.

De a spune nu plăcerii de a ronţăi ce este gustos.

De a ieşi din casă şi a transpira alergând.

De a îţi programa fiecare masă, fiecare pas pe care îl faci, indiferent cât de lipsit de romantism şi neatrăgător pare. 

Dar oare nu este mai neatrăgător să fii dezamăgit de tine şi nemulţumit de cum te îngrijeşti, de cum evoluezi şi cum te prezinţi?

Totul pentru că nu eşti dispus să spui “nu” când contează.

Dacă alegi să faci acum ce este greu, viaţa ta va fi mai uşoară.

Dacă alegi să faci acum ce este uşor, viaţa ta va fi mai grea.

Schimbarea se întâmplă dacă vrei, dacă te organizezi şi dacă execuţi.

Greul este doar la început. Dar după fiecare execuţie, după fiecare masă consumată “ca la carte”, după fiecare pas pe care îl faci aşa cum ţi-ai programat… creşte inima în tine.

Pofta vine mâncând şi voinţa făcând.

Doar începutul este greu. O zi, două, nouă, până creierul tău înţelege că primeşte altceva de acum încolo.

Până guşti astăzi şi mâine din cupa propriei victorii.

Până vezi că nu era atât de greu pe cât credeai.

Până te obişnuieşti cu mâncarea mai puţină şi cu stomacul mai uşor. 

Până se formează noile tale obiceiuri.

Până zici “Da!” acum.

Obiceiurile bune, ca şi obiceiurile nefolositoare, cer acelaşi lucru:  repetiţie.  

Cu cât repeţi un comportament, cu atât îţi intră în obişnuinţă şi dispare efortul.

Hai, intră în joc şi alege ca 7 zile de acum încolo, adică 7 cine plus 1 weekend întreg, să ai lista făcută cu tooot ce mănânci, şi doar execută ce ai trecut pe listă. 

Joacă jocul până la capăt.

Nu te abate, strânge din dinţi şi doar execută. 

Descoperă-te! Vezi cât de minunată este senzaţia de a te îngriji frumos.  

Vezi cât de mult îţi place să ştii că atunci când îti propui ceva, reuşeşti.

Pentru că recompensa mare nu este doar 1 kg mai puţin, ci faptul că ţi-ai dovedit că poţi. 

Iar de aici încolo, urmează repetiţia, care este mama învăţăturii. 

Te încumeţi? Tare mi-ar plăcea să îmi povesteşţi cum ţi-a fost. 

Slăbește Simplu și Autentic

Primești GRATUIT pe e-mail, cursul de 10 zile ”Slăbește Simplu și Autentic”, imediat ce te abonezi.

Powered by ConvertKit

Cum să nu mai pierzi controlul la mâncare în weekend?

Back To Top