skip to Main Content
Cât De Eficientă Este Cura De Sucuri în Slăbit?

Săptămâna trecută, pe vreo luni aşa, vine o prietenă la mine şi îmi spune: “Ramona, sâmbătă am nuntă şi trebuie să slăbesc rapid!”

“Păi, bine, mândro, acum te-a apucat, pe ultima sută de metri? Până acum ce ai păzit?”

În Şcoala de Slăbit există o poezie pe care o tot repet: “cea mai grea redută de cucerit este rutina corectă”. Sau cum zicea Cehov, ironic, “Orice idiot poate face faţă unei crize. Rutina asta de zi cu zi te termină”.

La fel este şi în slăbit, fii sincer!

Oricine poate să ţină o cură de slăbire fulger, să se mobilizeze pe termen scurt, într-un hei-rup herculian în care mănâncă 3 stropi de mazăre pe zi, sperând să dea jos tot surplusul adunat în ani de zile.

Ioooi, ce bine ar fi dacă aşa s-ar rezolva problema de fiecare dată.

Nu degeaba sunt aşa de căutate regimurile care produc slăbitul rapid pe cale chimică, fie că sunt regimuri hiperproteice, ketogenice sau orice variaţie ce forţează corpul să ardă combustibil mult, fără să ţină cont de urmările acide asupra sănătăţii şi echilibrului chimic intern.

Totul e pe bază de “hai acum, repede, să scapi de problemă”. Cred şi eu că sună bine!

Cel mai greu lucru de făcut este să îţi schimbi stilul de viaţă pe termen lung şi să ajungi la o rutină alimentară şi sportivă echilibrată, care să te menţină la nivel optim cu sănătatea, energia şi silueta.

“Bine, bine, Ramona, aşa o fi, dar ce faci dacă ai o urgenţă? Ai o nuntă şi nu te mai încape o rochie altădată lejeră? Ce soluţie sănătoasă de slăbit rapid recomanzi?”

În situaţii de urgenţă, a pune egalitate între slăbitul rapid şi sănătate înseamnă să îi dai corpului, în acea perioadă de forţare, cei mai calitativi nutrienţi cu putinţă, să ajuţi corpul să piardă cea mai puţină energie pe digestie, să rămâi şi hidratat foarte bine, să menţii şi nivelul energiei sus şi să fii totuşi şi într-o zonă hipocalorică, pentru a forţa un consum suplimentar de calorii din rezervele corpului.

Cum împaci capra şi varza? Simplu! Te duci spre sucuri vii!

Firul roşu al slăbitului sănătos este să îi dai corpul hrană cât mai compatibilă cu biochimia lui internă.

Iar corpul tău nu recunoaşte decât mâncarea crudă, punct. Nu am nimic cu gătitul, cu toate gusturile minunate din gastronomie, dar adevărul obiectiv rămâne: ce îi place limbii nu îi place corpului şi invers.

Ca o curiozitate, ştiai că imediat ce mănânci ceva gătit (nu am spus broccoli la abur, nici peşte prăjit, ci orice gătit la peste 45 de grade), se produce o alarmare a sistemului tău imunitar şi o creştere accelerată a leucocitelor din sânge, ca şi când “ai avea o infecţie undeva în corp”? Când tu nu ai făcut nimic decât să îţi serveşti tacticos prânzul.

Corpul uman, orice organism animal din Natură, recunoaşte doar crudităţile, caracterizate prin prezenţa enzimelor vii în structura lor.

De aceea, dacă urmărim să îi dăm corpului mâncare 100% compatibilă cu el, dar care să îl slăbească rapid şi sănătos, înseamnă, în primul rând, să ne ducem spre viu.

În acest fel, sistemul imunitar este menajat, corpul poate folosi tot ce primeşte, timpii de digestie sunt mici, combinaţii proaste e mai greu să faci pentru că eşti în zona crudului, deci deja am acoperit o parte din cerinţe.

Rămân problemele timpilor cei mai mici de digestie cu putinţă, a energiei maxime adusă în corp , simultan cu energie minimă pierdută pe digestie, a hidratării menţinute la cote optime şi a aportului hipocaloric care să forţeze corpul să apeleze la rezerve, în acelaşi timp menţinându-l “în vână”.

Aici intervin sucurile stoarse.

Prin stoarcere, se elimină din ecuaţie marea majoritate a fibrelor din suc.

Fibrele sunt cele care introduc timpi suplimentari de digestie, atât în stomac, prin fărâmiţarea bolului alimentar, cât şi în intestine, unde fibrele frânează mult procesul de digestie. În mod corect, de altfel, dar interesul nostru este acum viteza.

Consumând un suc stors, minimizezi timpul de digestie, ceea ce înseamnă că energia masivă obţinută din acel suc poate fi folosită pentru procese de energizare şi reparaţii interioare.

Sucurile sunt, de asemenea, foarte puţin calorice, ceea ce înseamnă că, deşi ele sunt energizante şi revigorante, corpul se va duce şi după grăsimi, ca să suplimenteze necesarul caloric zilnic.

Ce câştigi la trecerea completă, câteva zile, doar pe sucuri?

Hidratare cât cuprinde, nutrienţi pe o tavă de aur pentru corpul tău, timpi infimi de digestie, o ploaie de enzime vii care să refacă stocurile interne, energie electro-magnetică pe care o vei resimţi garantat sub forma unei stări de bine inexplicabile şi o uşurătate pe care o simţi şi-n suflet, ce mai, numai de bine când eşti pe sucuri.

“Bine, Ramona, dacă este atât de bine pe sucuri, de ce nu ne mutăm atunci complet pe acest tip de alimentaţie?”

Dar te rog, încearcă şi vezi cât rezişti 🙂

Ataşamentul pentru mâncarea gătită este mai mare decât crezi!

Iar fibrele acelea sacrificate în procesul de stoarcere, au nişte roluri foarte clare în tabloul sănătăţii tale.

Deci nu tot ce zboară se mănâncă!

Cura de sucuri merge ţinută de la câteva zile la câteva săptămâni, după voinţă şi putirinţă.

Dacă ai un eveniment şi îti arde buza să dai jos câteva kilograme pronto, atunci sucurile de legume şi smoothie-urile de fructe sunt combinaţia perfectă pentru a ajunge la nuntă suplu, energic şi binedispus. Şi cu sănătatea la pachet.

De efectele de alcalinizare nici nu mai vorbesc 🙂

O dietă fulger clasică (le ştii deja care sunt) te lasă cu o armată de acizi în corp, ale căror efecte în corpul tău sunt din categoria “Dumnezeu cu mila”, ca să nu zic “sistemul limfatic cu mila”, adică te lasă cu un potenţial mare de îngrăşare, mai puţin hidratat ca la început şi hai să limităm aici avertismentele, că nu-mi plac.

În schimb, o cură de sucuri, te duce cu toate pe plus, doar cu kilogramele pe minus.

Te duce pe plus cu vitalitatea, cu detoxifierea, cu hidratarea, cu remineralizarea, cu tranzitul intestinal, cu limpezimea minţii, etc.

Nu mă crede pe cuvânt, intră în joc şi verifică.

Regulile jocului aşa cum le recomand eu sunt: fructele foloseşte-le în smoothie, nu le stoarce.

Iar sucurile stoarse fă-le din legume (ok, pune cel mult 1-2 fructe stoarse în acel suc de legume, doar pentru gust).

Şi bea suc ori de câte ori ţi-e foame, fără să te gândeşti la cantitate.

Iar dacă eşti harnic şi voios, fă-ţi şi un lapte vegetal în aceste zile, să te lingi pe degete şi să-ţi rămână mustăţi şi un zâmbet larg pe faţă când îl bei.

Cât slăbeşti în câteva zile de sucuri?

Ei, câteva kilograme 🙂 Doar că trecerea înapoi la alimentaţia ta obişnuită nu se face după principiul “astăzi suc, mâine sarmale”. Însă am încredere în tine că te informezi înainte de asemenea mândră ispravă.

Ca o concluzie, a ţine o cură rapidă de sucuri vii, pentru câteva kilograme, este o experienţă frumoasă, dar nu este un drum cu bătaie lungă.

Un drum cu bătaie lungă şi cu efecte la nivel profund, inclusiv emoţional şi maturizant, este cucerirea redutei de care vorbeam mai sus: rutina corectă zilnică, alimentară şi sportivă.

Acolo sunt laurii, acolo sunt şi balaurii.

Acolo este meritul cel mai mare.

Asta facem în Şcoala de Slăbit, cucerim redute “necucerite”. Însă nimic nu e de necucerit, dacă eşti în compania potrivită.

Slăbește Simplu și Autentic

Primești GRATUIT pe e-mail, cursul de 10 zile ”Slăbește Simplu și Autentic”, imediat ce te abonezi.

Powered by ConvertKit

Cât de Eficientă Este Cura de Sucuri în Slăbit?

Back To Top