skip to Main Content
Cum Să Mânânci Mai Puțin Seara?

Oricine poate să facă o oră de sport pe zi. Însă a controla ce pui în farfurie în celelalte 23 de ore, acolo e adevărata putere.

Principalul motiv pentru care mănânci ce nu trebuie seara nu este foamea, ci nevoia psihică de bine.

Nu mă crezi?

Ai auzit de expresia “foamea este cel mai bun bucătar”?

Dacă da, şi dacă crezi că mănânci seara doar de foame, atunci ar trebui să îţi fie indiferent dacă mănânci o salată sau un şniţel. “Mi-e foame, ce mai contează?”

Dar nu, tu eşti setat pe ceva mai gustos, mai săţios, mai satisfăcător.  Iar asta înseamnă un singur lucru: că urmăreşti, de fapt, satisfacţia, nu foamea.

Acesta nu este un lucru de acuzat, ci de înţeles. Pentru că orice problemă, înainte de a fi rezolvată, se cere a fi înţeleasă.

Dacă îţi este evident că nu cu voinţa rezolvi problema, deoarece voinţa are prostul obicei de a se duce în cap la ceas de seară (este un mecanism de supravieţuire la mijloc, despre care îţi voi vorbi cu altă ocazie), atunci înseamnă că trebuie sa rezolvi problema mai pe ocolite. Mai strategic. Adu tabla aceea de şah, te rog.

Primul lucru pe care îl ai de învăţat este că la război nu te duci cu mâinile goale.

Iar seara, când ajungi acasă, senin şi plin de voie bună, ai de înfruntat foamea, oboseala psihică, nevoia de confort sufletesc şi nevoia de plăcere imediată pe care mâncarea ţi-o oferă.

Dacă te-ai obişnuit să ratezi cu succes cinele cuminţi, de regim, înseamnă că, de acum încolo, seara trebuie să te găsească pregătit.

Dacă voinţă nu ai încă destulă în traistă, cât să te abţii, atunci trebuie să ai un plan şi lecţiile făcute conform planului. Lucrează cu tine aşa cum eşti şi aplică soluţiile pentru cel care eşti acum, nu pentru cel care doreşti să devii.

Aici nu împărţim premii de popularitate, ci învăţăm, cum se spune în dulcea limbă românească, să facem din „desertul turcesc” bici, şi să-l facem să mai şi pocnească.

Ce sună bine seara când vorbim de cură de slăbire?

Salate, sucuri de legume sau legume gătite dietetic în fel şi chip, nuci şi seminţe crude înmuiate şi zero carbohidraţi complecşi.

Produse de post uşor digerabile şi într-un procent cât mai mare crud, pentru că noaptea, corpul tău se reconstruieşte precum biserica lui Manole şi are nevoie de materiale bune de reconstrucţie.

Nu, pieptul de pui la grătar sau peştele nu sunt cărămizi bune de reconstrucţie noaptea.

Pentru că slăbitul autentic nu înseamnă deficit caloric, ci reconstruirea din temelii a corpului tău.

Când vei înţelege că slăbitul este o simplă consecinţă a întineririi tale biologice, vei privi toate alimentele cu alţi ochi: asta contribuie sau nu la tinereţea şi energia mea?

Revenind la tine, am stabilit că planul şi strategia le realizăm pentru cel care eşti acum, aşa cum eşti acum, folosind punctele tale forte şi gestionând slăbiciunile tale.

Dacă voinţa este un joc pe care îl stăpâneşti cu uşurinţă, atunci tot ce ai de făcut este să iei decizia asupra a ceea ce mănânci seara şi să treci la treabă.

Dar dacă voinţa nu este încă punctul tău forte, află că voinţa este un sport care se învaţă.

La fel cum un copac creşte treptat, la fel creşte şi voinţa ta. Prin repetiţia unui comportament corect, zilnic, pe care acum îl plănuieşti şi îl organizezi cu grijă.

Întrebare: dacă seara te-ar aştepta acasă masa pusă, cu o cină de regim ca la carte, aranjată frumos, iar tu să nu ai nicio grijă decât să te aşezi răsfăţat la masă, ai fi dispus să mănânci curat?

Dacă frigiderul tău ar conţine doar lucruri curate şi nici urmă de caşcaval, mezeluri, unt, margarină, alcool şi restul lucrurilor evident anti-siluetă, ţi-ar fi uşor să te limitezi la a mânca ce este ideal , seara?

Dacă răspunsul tău este da, atunci spune-mi, cum poţi tu să modifici lucrurile în casa ta, astfel încât seara să fie floare la ureche să consumi doar ce trebuie în procesul de slăbire?

Dacă ştii că încă nu te ajută voinţa seara şi că te duci întins la pâine cu mezeluri, aruncă-le de acum pe amândouă la gunoi.

Controlează-ţi mediul din casă, aruncă toate tentaţiile din casa ta şi înlocuieşte-le cu lucruri care ştii că te ajută pe drumul ales.

Da, vei strâmba din nas la început, când în loc de şniţel ai legume în frigider, însă nu am spus vreodată că este un drum uşor. Doar că este un drum absolut satisfăcător.

Dacă nu poţi curăţa mediul casei tale de tentaţii, stabileşte împreună cu familia ta, al cărei suport major îţi este necesar, să te ajute să te ţii de promisiunea făcută, nelăsându-te să consumi ceea ce ştii că vei regreta a doua zi.

Hei, orice soluţie care funcţionează, este binevenită.


​Scopul scuză mijloacele, mai ales când vrei să mănânci sănătos.


​Nu te ajută glumele şi ironiile, te ajută doar suportul lor. Fă clar acest lucru în familia ta şi cere suportul şi înţelegerea în mod expres. Vei fi surprins că le vei obţine mai uşor decât crezi.

Pentru a cuceri seara, trebuie să poţi să răspunzi imediat la întrebările următoare:

  • Ce mănânci joi seara? Dar miercuri?
  • Ce cumpărături faci şi când?
  • Ce ai acum în frigider?
  • Cât timp îţi ia astăzi să pregăteşti cina?
  • Ţi-ai pregătit de dimineaţa ce vei consuma seara?
  • Ai tăi sunt educaţi să te susţină chiar şi contrar voinţei tale de moment?

Cina este un teren care se cucereşte în avans! Cu 7 zile în avans.

Ce este lăsat la voia întâmplării, la voia întâmplării va genera rezultate.

Ce este planificat, îţi va aduce zâmbetul pe buze şi încrederea în suflet că, uite, să mănânci curat seara este doar o muncă de rutină organizată.

Pofta de cine curate vine mâncând, iar voinţa şi rezultatele, făcând.

Fericirea gustativă a unei cine copioase o înlocuieşti cu fericirea de a doua zi, când te uiţi în oglindă cu ochii omului care a reuşit ieri să facă lucrurile bine. Şi azi arată la fel de promiţător.

Iar întrebarea de suflet care se pune, în fiecare seară, la fiecare cină, este: vrei să mănânci delicios sau să arăţi delicios?

Slăbește Simplu și Autentic

Primești GRATUIT pe e-mail, cursul de 10 zile ”Slăbește Simplu și Autentic”, imediat ce te abonezi.

Powered by ConvertKit

Cum să Mânânci Mai Puțin Seara?

Back To Top