skip to Main Content
Regulile Unui Tranzit Intestinal Sănătos

Se spune că într-o zi, organele din corp au făcut o adunare, să hotărască cine este şeful.  Creierul spuse “eu sunt şeful,  eu hotărăsc tot ce se întâmplă în corp, cine ce face, unde, când, cum”.

Inima spune “ba eu sunt şefa, eu conduc sângele peste tot, eu sunt centrul sentimentelor, fără mine nu aţi exista”.

Ficatul se băgă şi el în faţă  “ba eu sunt şeful, eu integrez şi transform totul, pentru a se potrivi cu voi şi cu restul corpului, prin mine trece totul”.

Din spate se ridică o mână. Era colonul: “ba eu sunt şeful!”.

“Ha,ha,ha, ce tupeu, ce imaginaţie” au râs ceilalţi, desconsiderându-l pe colon.

Ofticat şi provocat, colonul a plecat de la adunare şi a refuzat să mai lucreze.

După câteva ore deja, toate organele începuseră să sufere, să se autointoxice, să nu mai funcţioneze corect şi, înnebunite de cum se otrăveau progresiv singure,  au căzut toate de acord: “fie, colonule,  tu eşti şeful, pentru că dacă tu nu funcţionezi cum trebuie,  traiul devine un chin.”

Şi da, simţi şi tu pe tine, cât de bine este când lucrurile decurg natural dimineaţa la toaletă. Parcă şi ziua ta se desfăşoară mai uşor.  Şi cât de încet se mişcă toate, inclusiv gândurile tale, când lucrurile se întâmplă încet în colonul tău.

Parcă şi mintea se înceţoşează când nu s-a curăţat suficent colonul dimineaţa.

Nu iese fum fără foc, iar legătura dintre starea de sănătate generală şi tranzitul intestinal este un subiect arhicunoscut.

Bazele sunt simple:  totul în Natură este într-un ciclu continuu, este într-un dinamism continuu.

Ce se află în colonul tău nu este într-o stare statică, de aşteptare.  În fiecare secundă se face schimb de substanţe în toate direcţiile, prin pereţii intestinului subţire, dar şi gros.

Mănânci pentru a integra:  nutrienţi, energie, materiale de reconstrucţie – şi pentru a elimina şi recicla resturile.

Dar când acest ritm natural este afectat de alegerile tale nenaturale, dobândite în societate, atunci armonia aceasta intrinsecă se strică.

Atunci când tranzitul tău intestinal este dezechilibrat din orice motiv, în corp se reabsorb toxine, colesterol, trigliceride, zaharuri, agenţi patogeni şi multe alte substanţe cărora le-ar fi stat mult mai bine drenate şi expulzate în afara ta.

Societatea te-a învăţat că un tranzit sănătos este condiţonat de aportul suficient de fibre.  Dar asta este doar o parte din poveste.

Un tranzit sănătos implică nu doar “materie primă” suficientă, ci şi o motilitate intestinală reglată, o ungere intestinală sănătoasă, şi da, indiferent că pare flower-power, o stare psihică mai uşoară, din categoria “nu le mai pune pe toate la suflet, mai dă şi tu drumul la supărări, la “mizerii” să se ducă”.

Partea cu fibrele este recunoscută de toată lumea, însă ştiai că fibre iei doar din produsele de origine vegetală, şi acelea nerafinate?

Nu iei fibre din ouă, nici din carnea plină de proteine, nici din aşa zisul lapte bogat în calciu.

Nu iei fibre din pâinea albă, nici din biscuiţi, nici din ciocolată.

Nu iei fibre din unt, nici din peştele bogat în omega şi nici din băuturile dătătoare de aripi.

Fibrele sunt ale Naturii şi le iei doar din produsele nerafinate, vegetale.

Le iei din fructele care cică ar îngăşa (Aşa o fi? Am abordat acest subiect la un webinar recent – aici ), le iei din salatele primite cu drag de corpul tău, le iei din cerealele integrale, le iei din nuci şi seminţe.

Şi cu cât procesezi mai mult un astfel de aliment vegetal, cu atât deteriorezi fibrele pe care le preluai din acel aliment.

Bine, bine, să zicem că ai acest aport zilnic de fibre în organism. Este oare suficient?

Spune-mi tu, când se fac cârnaţii la ţară, pe lângă carnea atent preparată şi condimentată, ce mai trebuie ca să îţi iasă uniformi cârnaţii de Crăciun?

Trebuie să adaugi suficientă apă în compoziţie, pentru a deveni uşor de manevrat?

Trebuie să ungi şi maşina pe care aşezi maţele, pentru a curge uşor compoziţia prin acele maţe?

Mai grafic de atât nici că mă puteam exprima, unde mai pui că, fiind vegană, nu este o bucurie să vorbesc despre carne asezonată, dar asta este altă poveste.  În Şcoala de Slăbit lucrez şi cu vegani şi cu omnivori deopotrivă şi le respect preferinţele.

În intestinele tale, lucrurile sunt similare.

Aportul de apă şi prezenţa grăsimilor sănătoase influenţează puternic cât de uşor se mişcă lucrurile spre ieşire, în intestine.

Cantitatea de apă pe care ar fi de dorit să o atingi zilnic este de 33 ml per kg corp, total la care ajungi urcând progresiv, cu maxim 100ml pe zi, pentru a ajuta rinichii să se adapteze.

Cât despre grăsimile sănătoase, aici poţi încadra grăsimile vegetale nealterate, uleiurile presate la rece, nucile şi seminţele neprăjite şi înmuiate, pe care să le consumi zilnic, dar în cantităţi foarte mici.

Sunt lucruri elementare, uşor de dedus şi de înţeles.

Am vorbit de fibre, ţi-am spus de apă şi de grăsimi ca şi factori principali pentru a susţine un tranzit intestinal sănătos.

Însă nu este totul.

Pentru că degeaba vii cu materia primă, dacă lucrurile nu se mişcă intern.

Motilitatea pereţilor intestinali, peristaltismul cum se mai numeşte, este influenţat şi de alţi factori în egală măsură, precum mişcarea şi hormonii.

Mişcarea este cea care antrenează întreaga zonă abdominală şi tonifică musculatura atât externă cât şi musculatura pereţilor intestinali.

În timp ce te mişti, fără să ştii, execuţi un masaj intern asupra intestinelor şi colonului,  lucrând şi însănătoşind musculatura lor de susţinere şi de mobilizare.

Peristaltismul este executat prin contracţiile musculaturii pereţilor intestinali. Cum ai putea tu să ai o motilitate intestinală sănătoasă fără o musculatură intestinală tonifiată?

Este ca şi când ai dori să alergi cu uşurinţă, când tu toată viaţa ai mers doar cu maşina.

Aşa că mergi, oricând ai ocazia, mişcă-te, fii cât mai dinamic cu putinţă, iar efectele se vor reflecta peste tot în organismul tău, inclusiv la capitolul acesta de ieşit afară zilnic.

Cât despre hormoni, aici este un roman întreg de explicat, pe care îl parcurgem pas cu pas în Şcoala de Slăbit.

Îţi spun însă, că, de exemplu cafeaua este o păcăleală ce te ajută să ieşi dimineaţa la toaletă deoarece, acţionând asupra sistemului nervos vegetativ care controlează peristaltismul, forţează mobilizarea muşchilor intestinali şi produce expulzarea materiilor fecale.

Dar este o biciuire, ce duce la lenevirea musculaturii intestinale.

Nu este o intervenţie sănătoasă. Motiv pentru care, când te laşi de cafea, constipaţia temporară este unul din efectele secundare la care nu te aştepţi, cu toate fibrele, apa, grăsimile şi mişcarea pe care le aplici.

În Şcoala de Slăbit, constipaţia este unul din lucrurile cele mai des invocate la capitolul probleme iniţiale, şi unul din lucrurile cele mai uşoare de reglat. Când înveţi să îi dai corpului ce îi trebuie, când îi trebuie, cum îi trebuie.

Şi când înveţi să predai un pic controlul Naturii, pentru că, vrei nu vrei, ştie mai bine care este calea spre însănătoşire.

Cum ziceam, credeai că şeful este creierul, însă cum buturuga mică răstoarnă carul mare, şi în corpul tău, dezechilibrele mici produc efecte mari.

Te invit în programul de 90 de zile al Şcolii de Slăbit, pentru a armoniza aceste procese interne şi a obţine silueta la pachet cu restul beneficiilor de sănătate: revenirea din oboseală, refacerea stocurilor interne de nutrienţi, îmbunătăţirea sănătăţii şi un tranzit intestinal uşor, reglat, natural, zilnic.

Slăbește Simplu și Autentic

Primești GRATUIT pe e-mail, cursul de 10 zile ”Slăbește Simplu și Autentic”, imediat ce te abonezi.

Powered by ConvertKit

Regulile unui Tranzit Intestinal Sănătos

Back To Top